Okunoshima – Wyspa Królików

Raj Dzikich Królików

OkunoshimaW Japonii jest wiele miejsc z wolno żyjącymi dzikimi zwierzętami. Od jeleni wędrujących po Narze i Miyajimie, po odległą kocią wyspę Tashirojima, znajdzie się coś dla każdego.
Nasi wysłannicy tym razem wybrali się do Hiroszimy, odwiedzając po drodze Króliczą Wyspę Okunoshima.

Jak się tam dostać:

Wyspa znajduje się niecałe 2 godziny drogi pociągiem od stacji Hiroshima.

Wyjeżdżając około południa, wybraliśmy pociąg linii JR Sanyo do stacji Mihara. Następnie przesiedliśmy się do linii JR Kure i dojechaliśmy do stacji Tadanoumi. Przejazd jest objęty biletem Japan Rail Pass. Nasza grupa zdecydowała się na Seishun 18 Kippu (dostępny tylko w wybranych okresach), ponieważ jako stali mieszkańcy Japonii nie mogliśmy korzystać z JR Passa. Osoby posiadające Japan Rail Pass mogą również skorzystać z przejazdu pociągiem shinkansen Kodama ze stacji Hiroshima do stacji Mihara. Skróci to nieco czas podróży.

Pierwszy napotkany królik, już przed hotelem!

Ze stacji Tadanoumi zostaje już tylko krótki spacer do portu, a potem 15-minutowy rejs promem!

Uwaga: Na wyspie jest dość trudno kupić jedzenie, sugerujemy zabranie lunchu oraz przekąsek! W porcie Tadanoumi można kupić przysmaki dla królików. Można również przynieść je we własnym zakresie, króliki na pewno nie pogardzą marchewką i kapustą!

Zwiedzanie wyspy

Po przybyciu na Króliczą Wyspę Okunoshima jest możliwość skorzystania z busa do hotelu. Można również wypożyczyć rowery, żeby zwiedzić wyspę. Zdecydowaliśmy się na zwiedzanie pieszo, żeby swobodnie dokarmiać króliki.

Odpoczywający w cieniu królik.

W hotelu jest restauracja (otwiera się w porze lunchowej) oraz sklep z pamiątkami.

Ponieważ było bardzo gorąco (ponad 30 stopni!), większość królików odpoczywała w cieniu. Ale jak tylko zobaczyły jedzenie, natychmiast wyszły!

Puchaci mieszkańcy wyspy

Po dzikich królikach można by się spodziewać pewnej nieśmiałości, ale są już tak przyzwyczajone do ludzi, że od razu podbiegają do wszystkich, którzy wyglądają jakby mogli mieć jedzenie.

Zupełnie nie boją się ludzi.

Podobno niektórzy śmiałkowie próbowali oszacować liczbę królików na wyspie. Wydaje nam się to jednak niemożliwe! Skaczą i biegają w kółko na przemian ze spaniem, nie sposób się połapać.

Króliki można karmić z ręki lub kładąc przysmaki na ziemi. W przypadku wyboru pierwszej opcji, zalecamy ostrożność. Zęby królików są naprawde ostre!

Miejsce do wypoczynku

Okunoshima

Zuchwała królicza para ze zdobytym jedzeniem 🙂

Zrobiliśmy sobie małą przerwę przy jednym ze stolików. Zanim się zorientowaliśmy co się dzieje, para królików wskoczyła na blat i dopadła do worka z przysmakami! Były tak urocze, że pozwoliliśmy im tak zostać i jeść 🙂

Nie można brać zwierząt na ręce, ale przy odrobinie szczęścia (i jedzenia) mogą wskoczyć nam na kolana.

Inne atrakcje

Mimo, że nie jest to główna atrakcja, na wyspie jest również plaża. W gorący dzień nie ma lepszej ochłody niż zanurzenie stóp w wodzie! Po południu zazwyczaj jest już niewielu Okunoshimaturystów na wyspie.

Przed powrotem do domu sugerujemy sprawdzenie rozkładu rejsów promu oraz upewnienie się, z której przystani odpływa. Łatwo się pomylić!

Wyspa Okunoshima była bardzo przyjemną jednodniową wycieczką z Hiroszimy. Polecamy to miejsce każdemu miłośnikowi zwierząt.